
Antenes. Connectant amb la cultura
Antenes. Connectant amb la cultura
Durant aquest curs 2021-2022, l’Ajuntament de Girona, en el marc del PECT Indústries Culturals i Creatives de Girona i el seu entorn territorial, ha impulsat el projecte “Antenes. Connectant amb la cultura” amb l’objectiu de fomentar la participació cultural de les persones joves.
El projecte ha ofert l’oportunitat de viure des de dins la programació artística d’un festival o equipament de Girona i el seu entorn i consta de dues fases consecutives. D’una banda, un estudi al voltant de la participació juvenil en programacions cultuals de la ciutat de Girona i, de l’altra, una experiència pilot que posa en contacte el jovent amb professionals del sector i l’acompanya en el procés d’elaborar, produir i comunicar una programació cultural.
El tret de sortida de la programació del Festival Antenes és el 7 de juliol, coincidint amb el Festival Z. Després de l’acte de presentació, les activitats és concentren en quatre dies, de l’11 al 14 de juliol. Aquesta primera edició incorpora propostes culturals de diferents àmbits artístics que es podran veure a diferents espais i equipaments de de la ciutat. El Festival Antenes és una programació fresca, participativa i desenfadada que aposta per artistes locals.
La programació final de la primera edició del Festival Antenes, s’ha creat amb la col·laboració dels següents festivals i equipaments:
Festival Tempo, Festival Z, MOT-Festival de Literatura, Girona en Moviment festival benèfic de dansa, Museu del Cinema. Col·lecció Tomàs Mallol, Teatre Municipal de Girona, L’Estació Espai Jove, Edicions Tremendes, La Tornada, Associació Cultural La Volta.
Programació de la primera edició del Festival Antenes
DIA | HORA | LLOC | ACTIVITAT | COL·LABORACIÓ |
07/07 | 18:30h | Plaça del Vi | Longitud d’ona | Festival Z |
11/07 | 17:30h | El Modern | Taller intergeneracional de dansa i conversa | Girona en
Moviment Museu del Cinema. Col·lecció Tomàs Mallol |
19:30h | Museu del
Cinema |
Projecció del documental “La saviesa dels anys viscuts” | ||
20:30h | Plaça Santa
Susanna |
Espectacle de dansa “Carrers de vidre” | ||
12/07 | 18:30h | Passeig
arqueològic |
Mercat d’arts visuals i artesania amb oferta de tallers oberts | Festival Tempo
Mostrar’t – L’Estació Espai Jove |
19:00h | Performance 3SpiraL963hZ de Mia Báez i Aryadne | |||
19:30h | Presentació del llibre “Pascal Comelade, l’argot del soroll” de Donat Putx | |||
20:00h | Performance 3SpiraL963hZde Mia Báez i Aryadne | |||
21:00h | Concert de Ju “Entre la terra i el cel” | |||
22:30h | Performance 3SpiraL963hZ de Mia Báez i Aryadne | |||
13/07 | 19:00h | Les palmeres de
L’Estació Espai Jove |
“Insecta Dance Music” de Jansky. | L’Estació Espai Jove
Festival MOT (+MOT) Edicions Tremendes |
20:30h | Recital de Carles Rossell amb
acompanyament musical de Jansky |
|||
21:00h | Micro obert | |||
14/07 | 19:00h | Plaça del Pallol | “Potser no hi ha final” de Circ Pistolet | Escènit – Teatre
Municipal de Girona La Tornada |
20:30h | Jardins de la
Muralla |
“Cooba & La Queency Show” | ||
21:30h | DJ Mia Flaw |